20 Apr 2011

Den Döda Vinkeln

Ibland får jag en främmande lust att prata eller skiva bara svenska. Jag har inte pratat svenska i många år, även i Stockholm talar jag vanligen engelska därför att min svenska är tyvärr inte så bra (kuten kaikki voivat tästäkin tekstistä todeta). Framför allt det riktigt svensk språket låter ganska roligt. Finlands svenska inte så mycket. Den ensam barriär mellan mig och att man talar svenska är vokabulär. Jag minns ingenting! Just nu avverkar jag ilmainensanakirja.fi så att alla ord här skulle inte se ut som hemsk.

Okej och det här är ganska... hård och tröttande. Så sluger jag för dagen och byter till finska igen :D

*

...Niin ei minulla mitään asiaa ole, teki vain mieleni kirjoittaa ruotsiksi, vaikka menikin vähän miten sattuu :)  Tässä on lievää kiirusta ollut viime aikoina, eikä ihan heti ole helpottamassa, mutta eipä tarvitsekaan. Ruotsin sijasta pitäisi sitäpaitsi kerrata engelskaa, sekin kun tuntuu välillä olevan turhan paljon hukassa. Lukemisessa ja kirjoittamisessa ei ole ongelmaa, mutta miten kummassa sitä alkaa aina änkyttää, kun pitäisi vaikka jollekin turistille neuvoa miten päästä paikasta a paikkaan b?

Ja jottei nyt menisi ihan pelkäksi höpöttämiseksi, isketään tähän vähän ruåttalaista musaakkia joohan.



8 comments:

  1. i like it :-) Happy Wednesday!

    ReplyDelete
  2. Hej men jag förstår, vad du skriver! Vi borde tala mera svenska! Och min svenska, hmm, det är ganska dålight.

    ReplyDelete
  3. design elementes, thanks, you too!

    Salka, hej men bra att du förståd! Jag ofta tycker om att ha en dag när man talar bara svenska. Men det är ganska hård. Ja hitto mä en osaa taivuttaa :P

    ReplyDelete
  4. Haha, mä oon ihan täysi käsi ruotsissa. Lukea osaan sen verran, että ymmärrän pääasiat, mut jos pitäis oikeita lauseita kirjottaa saati puhua, niin "men fan!", "tyst nu!" ja "helvete!"" on aika pitkälti kaikki, mitä saan sanastostani irti.;)

    ReplyDelete
  5. haa, ymmärsin vaikka mun ruotsintaidot onkin valitettavan surkealla mallilla. mulla on töissä tulossa henkilökorttiin ruotsinlipun kuva ja vähän nyt jänskättää että mitähän menin taas tekemään :D ehkä se siitä..

    ReplyDelete
  6. Bemary, haha, joo vähän tollasia tulee mullaki :D Tai mä tykkään käyttää kaikkia ihme täytesanoja vaikken ees tiiä mitä ne tarkottaa!

    jenkku, etköhän tä siitä ruotsinlipusta selviä ;) Ja kokemuksen kauttahan se vaan sitte kertyy. Mihin muuten oot menossa töihin? Jospa tuunkin puhumaan sulle ruåttia :D

    ReplyDelete
  7. oon ihan sun huudeille tulossa töihin, lintsille! eli ehdottomasti tuut :)

    ReplyDelete

Say hello, we'll appreciate it!